Benvolgut amic, soci i col·laborador
Benvolguda amiga, sòcia i col·laboradora,
En l’última representació d’aquesta temporada 2025-2026, hem estat a punt de fer el cim: gairebé vam omplir les quatre-centes set localitats que té el Teatre Àngel Guimerà. Cal tenir en compte que una part important de les entrades corresponien als tiquets amb un 50 % de descompte que l’entitat ofereix cada temporada als seus socis i sòcies, anunciants i col·laboradors.
Tot un èxit, que cal atribuir, també, amb l’escenificació de la nova obra que s’ha representat aquesta temporada amb motiu dels 60 anys de l’entitat, tal com va confirmar el nombrós públic assistent a les diferents representacions.
El fet de regalar una invitació (és a dir, una entrada gratuïta) als socis i sòcies col·laboradors també va incrementar el públic del primer dia. Hem de valorar positivament l’assistència de persones provinent de la comarca i de la resta de Catalunya. Cal ressalta l’èxit de públic i de posada en escena de l’única representació dels Pastorets Infantils/Juvenils, amb la incorporació de nous actors i actrius.
Un any més sota la direcció de la Cristina Urgell. Com a novetat, enguany s’ha estrenat l’himne dels Pastorets, compost i interpretat pels mateixos actors i actrius dels Pastorets, Igual que les representacions dels Pastorets del Vendrell i dels Pastorets Infantils/Juvenils, la resta d’activitats de l’entitat s’han desenvolupat amb total normalitat: hem participat en les diferents rues de Carnaval, que també han estat tot un èxit, i hem aconseguit per cinquè any consecutiu el primer premi a millor carrossa del Vendrell; tenim una bona resposta dels socis i sòcies en les sortides a veure teatre a Barcelona (una activitat que cada vegada té més acceptació, ara n’hi ha dues de previstes); la secció dels Caminadors Xino-xano va fent camí, amb una assistència notable; el grup d’Armats del Vendrell, que enguany celebra 35 anys de la recuperació per part dels Pastorets del Vendrell, té previstes diferents actuacions i, més endavant, participarem en la Festa de la Bicicleta, només com a grup. A part, s’han dut a terme diferents activitats com podeu comprovar en aquest i altres butlletins de l’entitat. En definitiva,
l’activitat de l’entitat no s’atura!
Tot plegat ho podem fer possible gràcies a vosaltres, els socis i sòcies que col·laboreu incondicionalment amb l’entitat, ja sigui de forma directa o indirecta. Alguns es troben a tot arreu, d’altres escullen l’activitat que més els plau, però el conjunt fa que la nostra entitat, al Vendrell, sigui culturalment pionera i un referent. Sincerament, moltes gràcies de tot cor a tots per fer-ho possible. Us encoratgem a continuar en aquest camí, col·laborant amb l’entitat i participants en les activitats.
Si voleu estar al corrent de l’activitat quotidiana de l’entitat, us recomanem assistir a l’Assemblea General Ordinària (de la qual adjuntem la convocatòria).
Repetim, moltes gràcies a tots i, no afluixeu...
L’entitat sou vosaltres!
Cordialment,
Pep Bargalló i Jané
President
En aquest cas, el soci Jordi Batet Aunion, ens envia la foto des de Times Square, a Nova York. No portava la samarreta perquè la temperatura era de 16º sota zero, però la intenció d’exhibició ja compta.
Recordeu que només cal enviar una foto des d’un indret llunyà i amb un fons emblemàtic del lloc. Això si, cal portar la samarreta de l’entitat (blanca o negra).
EL SOCI D’HONOR DELS PASTORETS, MONS. MANUEL NIN GÜELL NOMENAT ABAT DEL MONESTIR DE SANTA MARIA DE GROTTAFERRATA
El Vendrellenc i soci d’honor dels Pastorets Mons. Manuel Nin Güell ha estat nomenat, pel Papa Lleó XIV, bisbe exarca apostòlic i abat ordinari del Monestir de Grottaferrata. Així mateix, passarà a formar part de la Conferència Episcopal Italiana.
L’enhorabona, per molts anys i... la nostra més sincera felicitació!
Serà el diumenge, 31 de maig de 2026.
L’entitat, tal com ha fet de manera ininterrompuda des de l’any 1981, hi participarà, però enguany
novament només com a grup, sense carrossa, a causa de les divergències dels darrers tres anys.
Si hi voleu participar, ja ho sabeu: el 31 de maig us esperem al pàrquing dels col·legis; això sí, s’ha
de ser soci/sòcia de l’entitat i portar la samarreta dels Pastorets (blanca o negra). Qui encara no en sigui, se’n podrà fer allà mateix i se li lliurarà gratuïtament la samarreta. En acabar, com ja és tradicional i com a deferència de l’entitat, hi haurà un dinar de germanor a la Nau dels Pastorets.
Per a més informació, podeu trucar al 696 446 885, Pep Bargalló.
El 29 de novembre de 2025, a la Sala Cabanyes de Mataró, la Coordinadora de Pastorets de Catalunya va inaugurar la temporada de Pastorets 2025-2026.
L’acte conduït per Espartac Peran i Maria Xinxó, va comptar amb l’assistència d’una representació dels Pastorets del Vendrell en nom de l’entitat.
Primer premi de carrosses del Vendrell - 5è any consecutiu
Un total de 165 socis i sòcies es van inscriure a la carrossa de l’entitat. El grup feia molta patxoca, gràcies a la magnífica i impressionant decoració, la il·luminació i la sonorització. La carrossa, el maquillatge i les disfresses, molt reeixides, giraven entorn del lema: “Rumba Carnavalera” Es van estudiar, assajar i escenificar diferents coreografies per a l’ocasió. Com sempre, un col·lectiu molt familiar, des d’un infant d’un any fins a un adult de setanta-dos anys. Per cinquè any consecutiu, al Vendrell, vam assolir el primer premi de carrosses locals.
Vam participar al Vendrell, a Segur de Calafell, a Cubelles, a l’Arboç i a la Platja de Calafell (dos dies). Els responsables de la secció donen les gràcies a tots els que hi han col·laborat i participat.
La foto de grup es podrà descarregar des del grup de WhatsApp Carnaval Pastorets 2026.

En nom de l’entitat, agraïm la col·laboració i desinteressada dedicació als carrossaires i dels responsables de vestuari, complements, logística, intendència, burocràcia, coreografia, etc. La feina i l’esforç que comporta tot plegat és considerable.
Res no és gratuït ni surt per casualitat, sinó que és el resultat de la feina ben feta. L’entitat oferirà a la Comissió de Carnaval un dinar de germanor i d’agraïment.
MOLTES GRÀCIES A TOTHOM QUE HO HA FET POSSIBLE!